Egentligen igår

Detta kan, om man så vill, betraktas som gårdagens inlägg. Eller så kan man, om man anser att detta sätt att läsa är för komplicerat, bara läsa som vanligt. Det är upp till er. Det räknade ni inte med va? Att ställas inför ett sådant tvetydigt val en fredag i mars. Ha!

Tankarna från gårdagen kretsade kring företeelser och framför allt varelser jag känner mer eller mindre förakt inför.
Överlägset överst på denna lista står korkade människor. Jag syftar här alltså inte på människor som har t. ex. ett förståndshandikapp, en bokstavssjukdom eller liknande. De ämnniskorna är sjuka och inte dumma.
Nej, jag talar om de här vardags- (och för den delen i ännu större utsträckning helg-) stupida människorna som aldrig någonsin tänker efter, som i grund och botten känner till vad för konsekvenser deras handlingar kan få men ger blanka fan i det. Jag hatar även att behöva upprepa mig när jag förklarar någonting. Undantaget ifall människan i fråga inte hör vad jag säger. Jag syftar på när folk helt enkelt inte lyssnar, avbryter mig mitt i meningar för att prata om något helt annat eller ställa dumma frågor. Dumma såtillvida att jag en halv minut tidigare sagt svaret, vilket de hade uppfattat om de hade lyssnat till vad jag sa!

Vidare följer mitt mer och mer växande förakt mot hundar. Varför? Hundar äter avföring. Vad värre är, de äter andras avföring. Detta sorgliga faktum är ingenting annat än... vidrigt. Jag kan på rak arm bara komma på en annan varelse som gör detta, och det är de människor vi i folkmun kallar koprofager. Alltså totalt sjuka människor. You do the math.
Hundar rullar sig i ruttna kadaver. Det är inte på något sätt bättre än att äta avföring.
Slutligen är deras absolut största intresse i livet att stoppa nosen i någon annans rövhål.
Jag vet inte vad ni har för åsikt, men personligen kan jag inte annat än förakta dessa beteenden, hur söta de än kan vara i övrigt.


Vet inte riktigt varför, men någonting i den här bilden får mig att garva röven av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0